1. Úvodní stránka
  2. Mateřská škola
  3. Třídy
  4. Žabičky
  5. Třídní stránka
  6. Nápady pro děti a rodiče 15.3. - 19.3. 2021 téma Jaro - Den vody

Nápady pro děti a rodiče 15.3. - 19.3. 2021 téma Jaro - Den vody

Vážení rodiče a naše milé děti,

třetí týden ve znamení vítání jara a oslavy dne vody...

- na procházce zkuste hledat první sněženky, bledule a krokusy
- povídejte si s dětmi o tom, jak je pro nás voda důležitá a proč ji musíme chránit
- zaměřte se tento týden na šetření vodou v koupelně - při mytí i čištění zubů
- nakreslete si koloběh vody a povídejte si o něm
- můžete zkusit pokusy s vodou – házet do sklenice různé předměty a pozorovat, které plavou a které se potopí
- můžete si zazpívat písničky Travička zelená a Sluníčko, sluníčko
- vezměte si pastelku a zkuste nakreslit jarní sluníčko na papír nožičkou, můžete vyzkoušet pravou i levou, jakou barvičku použijete?
- můžete si vykreslit jarní květinku, vystřihnout ji a darovat někomu pro radost víte, jak se květinka jmenuje?
- můžete si přečíst pohádku Proč dešťová víla pláče
- můžete si zacvičit s jarní básničkou:

Haló, všichni vstávejte! (voláme – ruce u pusy)
Jaro opět vítejte. (máváme)
Celou zimu jste jen spali, (ruce pod hlavou – děláme, že spíme)
protáhněte svoje svaly. (cvičíme s rukama nad hlavou)
Raz a dva a levá pravá, (pochodujeme)
rozcvička je vždycky zdravá. (upažujeme a zvedáme ruce)
Tak už všichni vstávejte, (to zavoláme)
jaro opět vítejte. (máváme)

pdfDěšťová_víla.pdf

pdfKoloběh_vody.pdf

pdfKvětiny.pdf

pdfPetrklíč.pdf

pdfProč_Dešťová_víla_pláče.pdf

pdfSněženka.pdf

a něco na mrštný jazýček

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

(procvičování jednotlivých hlásek – podle toho, kterou hlásku děti s logopedem procvičují)

Hláska – S
Koupil sedlák soudek soli,
A teď doma sádlo solí.
Solí, solí, sype sůl
V soudku bude soli půl.

Hláska Z
Vít má zelí na voze,
Nám ho veze i koze.
Zelí veze domů Vít,
Zelňačku z něj bude mít.

Hláska – C
Venca koupil tác,
Tác upadl – bác!
Na tácku měl věcí víc,
Teď na tácku není nic.

Hláska – K
Kobyla má kopyta,
po kamenech klopýtá.
Klape, klape kopyty,
je to klapot veliký.

Hláska – G
Magda hezky maluje,
gumou trochu gumuje.
Magdo, Magdo negumuj,
gumu podej, nehubuj!

Hláska – V
Vít a Vanda k vodě letí,
u vody je hodně dětí.
Na Vendu tam volají,
do vody ho lákají.

Hláska – F
Fazole, fazole,
Dáme je na pole,
Vyrostou z nich nové,
Lusky fazolové.

Hláska – R
Holoubek vrká: Vrkú
asi má vrkátko v krku.
Cvrček cvrká cvrky cvrky,
na pasece mezi smrky.

Hláska – Ř
Řežu, řežu dříví,
až jsem celý křivý.
Řežu dříví z ořechu,
narovnám je pod střechu.
Řežu dříví na polínka,
vaří kaši Kateřinka.

Hláska – Č
Babiččina kočička
Má kulatá očička
Maličké má tlapičky,
Jak mívají kočičky.
Čilou kočku pochovám,
Pak jí koláč, mlíčko dám.

Hláska – Š
Všechny myši v šedé chýši mají šaty šedé.
Všechny myši v šedé chýši šedý myšák vede.

Hláska – Ž
Žába žení žabáka,
Žabák ani nekváká.
Žádnou ženu nechtěl mít,
Chtěl v kaluži klidně žít.

Hláska – L
Byla jedle vedle jedle,
byly jedle v údolí,
bolívala kluka hlava,
ale už ho nebolí.

 

 

ŽABKY - PŘEDŠKOLÁCI

Rodiče našich předškoláků ze Žabiček,

jelikož je MŠ dočasně uzavřená. Naší povinností je zajistit vzdělávání distančním způsobem pro děti, pro které je předškolní vzdělávání povinné. Budeme Vám průběžně posílat úkoly, nápady na tvoření s dětmi a další aktivity, které budou dál rozvíjet Vašeho předškoláka. Založte si prosím složku, krabici, desky, prostě cokoliv, kam vše co uděláte, vytvoříte, nafotíte budete ukládat. Po znovu otervření MŠ nám složky přinesete. Pokud nemáte k dispozici tiskárnu, neváhejte a volejte - 605 794 200. Podklady pro Vás připravíme. Fotografie můžete posílat na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  

 

3. Týden distanční výuky předškoláci

 TÉMA – Okno počasí

Dobrý den milí rodičové,
Zdravíme všechny děti a doufáme, že i přes určitá omezení máte radostnou náladu a společně užíváte toho, že můžete trávit toho času s dětmi teď víc.


Přehoupl se nám další týden a čeká nás téma počasí.

1. Pokuste se prosím každý den pozorovat počasí a mluvit o něm a jak může být proměnlivé
2. Zeptejte se dětí, jaké rozdíly vnímají v počasí, když je zima a když léto, nebo v čem si je podobné jaro s podzimem a v čem jiné
3. Vystřihněte prosím pár čtverečků a na každý z nich namalujte obrázek nějakého počasí (déšť, slunečno, vítr, bouřka, polojasno, sněžení, zataženo,..... obrázky mohou mít děti třeba složené na sobě a každý den, vytáhnout jeden, který popisuje počasí dne, ten obrázek mohou dát například na lednici, nebo mohou mít obrázky rozložené na stolečku a na obrázek počasí, které odpovídá, mohou položit třeba kamínek nebo nějaký malý předmět.
4. Bylo by super, kdybyste některý den vytáhli temperové barvy, nebo vodovky a děti namalovaly dle sebe svoje oblíbené počasí.
5. Choďte s dětmi ven a nechte si popisovat, jak vnímají počasí každého dne. Taky se můžete zeptat, jaké oblečení je vhodné třeba do deště, nebo kdy se tvoří duha a jaké má barvy.

V přílohách naleznete pracovní listy pro děti, omalovánky a další nápady na aktivity.
Nezapomeňte práce dětí uchovat , aby se děti potom mohly pochlubit, jak doma pracovaly a tvořily. Děkujeme.
Věříme, že se brzy setkáme s dětičkami zpátky ve školce.

Nápad k tvoření:
– pokud chceme sledovat počasí po celý rok, je dobré vytvořit barometr a každý den otočit ručičkou na počasí, které je venku

pdfBarometr.pdf

pdfomalovanka_pocasi.pdf

pdfpocasi_oma.2.pdf

pdfpracovni_list_pocasi_strihani.pdf

pdfpracovní_list_pocasi.pdf

pdfprac_list_pocasi.pdf

Vaše paní učitelky